Promotech KM z nowym systemem informatycznym

Admin

Zarząd Promotechu KM chce usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa na linii technologia-planowanie-produkcja. Ma w tym pomóc nowoczesny system informatyczny, którego wdrażanie rozpoczęto w lipcu.

System klasy APS (Advanced planning and scheduling) to system informatyczny pozwalający wykonywać złożone operacje planistyczne i symulacyjne wraz z optymalizacją.

- Wdrożenie systemu było dla nas naturalnym elementem rozwoju. Osiągnęliśmy już punkt krytyczny, w którym zarządzanie portfelem w sposób tradycyjny (MS Excel) przestało być efektywne - mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. - System ma przede wszystkim usprawnić pracę na stykach technologia-planowanie-produkcja. Dzięki niemu będziemy w bardziej precyzyjny sposób zarządzać zamówieniami z uwzględnieniem oczekiwanych terminów realizacji, efektywnego wykorzystania parku maszynowego i zaangażowania materiałowego.

System ma być wspólną bazą danych całego przedsiębiorstwa od strony produkcyjnej: od harmonogramu pracy pracowników, wycen, magazynu, monitorowania postępu zleceń, aż po dane do fakturowania i bilansowania zaangażowania kosztowego z założeniami technologicznymi. Dostarczy również danych do analizy, co pokaże słabe strony funkcjonowania przedsiębiorstwa i da możliwość ich usprawniania.

Wdrażanie projektu przebiega etapowo - od analizy przedwdrożeniowej, poprzez przedstawienie koncepcji wdrożenia, uwzględniającej specyfikę działania firmy po właściwy etap wdrożenia.

- W pierwszej kolejności będziemy uzupełniać w systemie podstawowe dane, takie jak stan magazynowy, gniazda produkcyjne, harmonogramy pracy itp. - wymienia Karol Zadykowicz. - Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie technologii, uruchomienie i monitorowanie pierwszych zleceń. W ostatnim etapie wdrożenia chcemy uruchomić automatyczne planowanie produkcji.

Do obsługi systemu przygotowywana jest też załoga Promotechu KM.

- Niewątpliwie będzie to wymagało dużego nakładu pracy, zarówno kadry biurowej, jak i pracowników produkcji - mówi prezes. - W ramach wdrożenia przewidujemy kilka sesji szkoleniowych, uwzględniających różne grupy pracowników. W przypadku pracowników bezpośredniej produkcji będzie to obsługa pulpitu pracownika i czytnika kodów kreskowych.

Zakończenie prac nad projektem przewidziane jest na koniec tego roku. Inwestycja jest finansowana ze środków własnych firmy, a jej wykonawcą jest firma Stigo z Krakowa.